godz. 17:00 / CHŁOPIEC MALOWANY / Piotr Rowicki / reż. Piotr Ratajczak / Malarnia Teatr Polski w Poznaniu

Codzienność może być nudna. Może być przygnębiająca. Cóż więc ciekawszego może spotkać młodego mężczyznę niż wstąpienie do armii? Piotr Ratajczak, reżyser spektaklu mówił: „Dla mnie to spektakl o tym, że każdy z nas tkwi w pewnym myślowym systemie, konglomeracie polskim, narodowym, patriotycznym, ojczyźnianym, katolickim, patriarchalnym i nie ma z tego ucieczki. Każdy z nas jest wrzucony w ten system i nie może z niego wyjść”. / scena Malarnia, bilety 35 zł normalny,  25 zł ulgowy /czas trwania 1 godz. 10 min. 

godz. 17:00 / koncert / Celina Kotz przy akompaniamencie Joanny Zathej-Wójcińskiej / N. Milstein Paganiniana. H. Wieniawski Legenda i Polonez D-dur. E. Lalo Symfonia hiszpańska cz. IV i V / Pałac Działyńskich Stary Rynek 78-79

Celina Kotz urodziła się w Szczecinku, mieszka w Poznaniu. Jako jedna z 18 Polaków uczestniczyła w XIV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego. Była najmłodszą Polką w tegorocznym Konkursie i jedną z najmłodszych uczestniczek. Jako jedna z niewielu reprezentantów Polski przebojowo dotarła do II etapu konkursu. Jest uczennicą Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Mieczysława Karłowicza. Przygodę ze skrzypcami zaczęła w wieku sześciu lat. Mimo młodego wieku (ur. 1994) ma za sobą występy w Wiedniu, Poznaniu, Gdańsku oraz Warszawie. Przy akompaniamencie pianistki, Joanny Zathej-Wójcińskiej skrzypaczka wykona: N. Milstein Paganiniana. H. Wieniawski Legenda i Polonez D-dur. E. Lalo Symfonia hiszpańska cz. IV i V. Koncert odbywa się z okazji ogłoszenia nominacji i wręczenie Nagrody Głównej Wielkopolskiego Towarzystwa Kulturalnego za rok 2011. Wstęp wolny

godz. 18:00 / Phantom / musical w dwóch aktach Teatr Muzyczny w Poznaniu, ul. Niezłomnych 1

Przenieśmy się na paryską ulicę, gdzie biedna dziewczyna z prowincji, Christine, sprzedaje nuty przypadkowym przechodniom. Jej głos urzeka hrabiego Philippa de Chandon. Kiedy usłyszał tak pięknie śpiewającą dziewczynę, postanawia polecić ją swojemu przyjacielowi, dyrektorowi Opery Paryskiej Gerardowi Carriére. Tylko on może zadbać o rozwój i karierę dziewczyny. Gdy jednak Christine próbuje umówić się na spotkanie z Carriére′m, okazuje się, że ten został zwolniony z funkcji dyrektora. Teatr obejmują śpiewaczka Carlotta i jej mąż Alain Cholet. Wszystkie te wydarzenia obserwuje z ukrycia Eryk, oszpecony geniusz, który swą  twarz skrywa pod maską. Żyje  w podziemiach opery, nie utrzymując kontaktu z nikim poza Gerardem Carriére. Ludzie, którzy słyszeli o istnieniu Eryka nazywają go Upiorem Opery. Pewnego dnia Eryk słyszy głos Christine, który zachwyca go, a jednocześnie przypomina głos matki. Z twarzą ukrytą pod maską udziela jej lekcji śpiewu. Zmiana stanowiska dyrektora powoduje, że Eryk czuje się niepewnie. Uważa, że to właśnie Christine, dzięki lekcjom śpiewu pobieranym u niego, ma najpiękniejszy głos i że to ona, a nie Carlotta, powinna zająć miejsce primadonny. Kiedy sen Christine spełnia się i staje w obliczu wykonania partii Tytanii, Carlotta podstępnie podaje jej tajemniczą miksturę. Pierwotne wystawienie miało miejsce w Stanach Zjednoczonych w Theatre Under the Stars, Houston, Texas. / na podstawie powieści Gastona Leroux „Upiór w Operze / muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston libretto: Arthur Kopit / reżyseria: Artur Hofman / czas trwania: 2 godz. 10 min., 1 przerwa / bilety: strefa I 48/43 zł, strefa II 40/35 zł

godz. 19.00 / TRUP Eric Coble / reżyseria: Paweł Szkotak / Duża Scena Teatru Polskiego

„Trup” Erica Coble w reżyserii Pawła Szkotaka to portret dzisiejszych mediów oraz próba odpowiedzi na pytanie o granice etyczne zarówno dziennikarzy jak i odbiorców. Główny bohater – Eldon Phelps – nie ma pracy, pieniędzy, rzuciła go dziewczyna. Jego życie odmienia wizyta telewizyjnej dziennikarki Giny (Ewa Szumska), która składa mu niemoralną propozycję – dostanie milion dolarów, które będzie musiał wydać w ciągu tygodnia, na oczach widzów. Po upływie siedmiu dni zginie w wybrany przez nich sposób. / bilety 35/30 zł normalny, 25/20 zł ulgowyczas: 2 h 

godz. 19:00 / „Namiętność” Peter Nichols / reż.: Krystyna Janda / Duża Scena Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu

reżyseria KRYSTYNA JANDA / scenografia MACIEJ MARIA PUTOWSKI / reżyseria świateł EDWARD KŁOSIŃSKI  / kostiumy IRENA BIEGAŃSKA

(…) i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską (…).Prawdziwa koncepcja miłości bazuje na prawdziwej koncepcji człowieka. „Namiętność”Petera Nicholsa próbuje zdiagnozować współczesne małżeństwo z wieloletnim stażem. Spektakl stawia pytania, które docierają do każdego z nas, nawet jeśli myślimy, że nas nie dotyczą. Jaka jest prawdziwa natura człowieka? Czy zdrada jest czymś naturalnym? Czy mamy ją wybaczyć? Zapomnieć? Pozwolić na nią?! Wszak towarzyszy nam od zawsze. Spektakl jest swoistą terapią małżeńską, która daje odpowiedź na pytanie dlaczego zdradzamy, ale też dlaczego kochamy. / bilety: normalny 50 zł, ulgowy 25 zł     tylko do 27 listopada dla gości Kongresu możliwość zakupu biletu normalnego za 30 zł – szczegółowe informacje pod nr tel. 664 964 829

godz. 19:00 / Fash Mob / Fundacja LuxSfera

Tym razem na warsztat bierzemy taniec La Bastringue, zatańczmy go wokół Ratusza! Potrzebujemy 300 osób. Wchodzisz w to? 1. Zbieramy się pod Pręgierzem. 2. Ustawiamy wokół Ratusza trzymając się za ręce (najlepiej na przemian, mężczyzna – kobieta – mężczyzna – kobieta itd.). 3. Tańczymy. Jak Wam się spodoba to nawet i ze 3 razy. 4. Zbieramy się pod Pręgierzem i częstujemy nawzajem ciastem, czekoladkami, cukierkami. Ważne! Wszyscy tańczymy w czapkach Mikołajów.

godz. 20:00 / Die Kunst der Fuge – Johann Sebastian Bach / Marcin Masecki, piano / w ramach Nostalgia Festival Poznań 2011 / Aula Artis

Die Kunst der Fuge – to jedno z ostatnich, niedokończone dzieło Jana Sebastiana Bacha, którego główną ideą jest dogłębne przebadanie kontrapunktycznych możliwości zawartych w jednym muzycznym temacie. Masecki pracuje nad utworem od 2007. Przetoczywszy się przez szereg pomysłów i sesji nagraniowych (m.in nagranie na elektrycznym pianinie Wurlitzer, na klawikordzie i na organach Hammonda), postanowił ostatecznie wykonać utwór na rodzinnym fortepianie Steinway, ale za to nagrać go na stary dyktafon kasetowy. Jak tłumaczy artysta: „Zyskujemy wtedy na wielu polach. Jest to wrażenie nowe i niespotykane w świecie muzyki klasycznej (…) Od początku bałem się grać Bacha na fortepianie gdyż nieuchronnie brzmiał wtedy jak Konkurs Chopinowski. Nagrany na szumiący dyktafon fortepian staje się innym instrumentem. Szum taśmy i naturalna kompresja stwarzają matową szybę, zza której nie słychać już wypolerowanego salonowca, „króla instrumentów”, tylko właśnie rzuca się w oczy szerszy kadr – taki, w którym lepiej widać strukturę całego utworu. Dzięki dyktafonowi apelujemy bardziej do głowy niż do zmysłów, jak to zwykł czynić fortepian od wieków.” / bezpłatne wejściówki na wydarzenie do odbioru w CIM i Fripp Shop

od godz. 19:05 / Poznańska Fundacja Artystyczna / Studio Teatralne „Próby” / wszystkie spektakle odbywają się na terenie CK Zamek / wstęp wolny

godz. 19:05 / INTRODUKCJA z Agnieszką Osiecką w tle / wejście z Dziedzińca Różanego CK Zamek

godz. 19:25 / ROZMOWY DIABOLICZNE na podstawie Leszka Kołakowskiego
monodram Pawła Wódczyńskiego / opieka artystyczna: Bogdan Żyłkowski / hol I piętro CK Zamek

godz. 20:05 / MAŁE ZBRODNIE MAŁŻEŃSKIE Erica Emanuela Schmitta / reż. Bogdan Żyłkowski / oprawa wizualna: Agnieszka Gierach / Sala 322a CK Zamek

godz. 21:05 / MĄTWA CZYLI HYRKANICZNY ŚWIATOPOGLĄD Stanisława Ignacego Witkiewicza / reż. Bogdan Żyłkowski / scenografia: Sylwia Nowak / muzyka improwizowana: Ewa Rubinowska / Sala 218 CK Zamek

godz. 22:05 / STEFAN C. / według Pamiętnika Stefana Czarnieckiego Witolda Gombrowicza monodram Grzegorza Babicza / opieka artystyczna” Bogdan Żyłkowski / hol III pietro CK Zamek

godz. 23:05 / OJ… JUŻ CZAS NA SEN / spektakl muzyczny ma podstawie Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskieg / scenariusz i realizacja -Irena Lipczyńska, Tomasz Mazur, Bogdan Żyłkowski / Sala 218 CK Zamek

godz. 00:05  / WARIAT I ZAKONNICA Stanisława Ignacego Witkiewicza / reż. Bogdan Żyłkowski / scenografia i kostiumy: Julia Luźny / Sala 322a CK Zamek

godz. 20:00 / Studio aktorskie „Body Art Fusion” / w siedzibie Studia przy Placu Bernardyńskim 1/8

W programie 4 urodzin Studia jest instalacja teatralna, wystawa, pokaz kilkunastu etiud w wykonaniu naszych studentów i pedagogów z użyciem słowa, śpiewu, pantomimy i oraz mini-koncert.

godzina 20:00 / Hubert Wińczyk / RE:transSYBIR / Mały Dom Kultury nad klubem Dragon ul. Zamkowa 3

Koncert elektro-akustyczny oparty na nagraniach terenowych i przedmiotach przywiezionych z wyprawy koleją Transsyberyjską nad Bajkał. Hubert Wińczyk to artysta dźwiękowy, performer, twórca video art. Należy do grupy kakofoNIKT, prowadzi projekt Urinatorium. Muzycznie/dźwiękowo udziela się też w duecie Revue svazu českých architektů, oraz nawiązał łączność z Ramzesem. Studiuje intermedia na poznańskim Uniwersytecie Artystycznym. / wstęp 10 zł

godz. 19:15 / „Don Juan” Moliera / reż.: Aleksander Kaniewski / Scena Nowa Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu

reżyseria: ALEKSANDER KANIEWSKI / scenografia: WIKTOR ARCHIPOW / muzyka: JERZY SATANOWSKI

Komedie Moliera stanowią żelazny fundament europejskiej kultury. Tytułowy bohater poznańskiego „Don Juana”, w reżyserii Aleksandra Kaniewskiego, reprezentuje tę część francuskiej szlachty, która porzucając tradycyjne wartości, ucieka w nieograniczoną, rozpustną wolność. To swoisty pożeracz serc, który nie przyjmuje ustalonego porządku rzeczy, sprzeciwia się monogamii, zasadom moralnym i wierze w ludzi. W finale sztuki zostaje on jednak przykładnie ukarany. / bilety: normalny 45 zł, ulgowy 25 zł    tylko do 27 listopada dla gości Kongresu możliwość zakupu biletu normalnego za 25 zł – szczegółowe informacje pod nr tel. 664 964 829 / dodatkowo 3 XII po spektaklu „Don Juan” planujemy spotkanie autorskie z Aleksandrem Kaniewskim

godz. 20:00 / Pieśni kompozytorów rosyjskich / koncert kameralny / wykonają Galina Kuklina (sopran) i Olga Lemko (fortepian) /  Teatr Wielki w Poznaniu, Sala Kameralna im. W. Drabowicza / bilety w kasie teatru